tisdag 17 april 2012

På tillväxt

Hej!

Just nu står en rad doftpelargoner på tillväxt i vardagsrumsfönstret! Jag har fått skott av min svärmor på tre olika sorters väldoftande pelargoner. Vet dessvärre inte namnen, men två stycken doftar citron och en doftar pepparmint. Ska bli spännande att se hur de tar sig!


Doftpelargoner på tillväxt i fönstret! Soffa från IKEA, matta Himla, vardagsrumsbord omgjort loppisfynd, ljushjärta från Westergaard & Kovacs, krukor från min butik.


En citrondoftande ny bekantskap.

Ha en fin tisdag! Jo just det, på lördag kommer jag stå på loppisen i Falun och sälja (den vid gamla Rusta) ifall om någon har vägarna förbi!

Kram M

14 kommentarer:

  1. Hej !

    Så ljust och fint du har det där hemma.
    Hjärtljustaken är så fin och som sagt så kan man
    ha det året om... drömmen är att ha et sånt ;)
    Kanske när vi blir klara där nere .

    Härligt med doft pelargonerna. sätter man bara sticklingarna direkt i jorden eller ska man försöka få rötter först?

    Ha en härlig tisdag! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh doftpalrgoner låter ju alldeles ljuvligt !! Hade för några år sedan en Doktor Westerlund (?) blomma,osäker på namnet.Har länge varit sugen på en ny sån,så härlig att ha i sovrummet :)

    Ser att kissen gillar att ligga där på soffan,mina har sina favoritsovplatser just där också på sofforna här hemma :D

    Ha det fint!

    Linda

    SvaraRadera
  3. Hej! Ja jag tycker absolut man kan ha den framme året om, jag tröttnar aldrig på mina!

    Jag satte dem direkt i jorden, vi får se och hoppas att de tar sig :)

    SvaraRadera
  4. Pepparmint lät spännande. Mina pelargoner gick åt i flytten kanske skulle inhandla några sticklingar i veckan. Synd att jag inte bor i Falun, hade gärna besökt din loppis :) Ha en fin kväll! /Elin

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag tror oxå det är en Dr. Westerlund. Doftar ljuvligt. Satte två sticklingar i samma kruka. Det växer så det knakar. Du har ett så underbart fint hem! /åsa

    SvaraRadera
  6. Hej! Blomman du har är en Doktor Westerlunds blomma, den kallas också Geranium. Dr. Westerlund var en läkare som bodde i Enköping, han ansåg att växten var bra vid förkylningar. Gnugga på bladen och andas in!

    Kram Cattis

    SvaraRadera
  7. Spännande med nya pelargoner, gillar dem skarpt:))
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Ljuva bilder vännen! Och jag tokgillar de där småblommiga kuddarna :) fast det vet du ju redan! Jättefint hem ni har & så roligt med plantor.

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  9. Dr Westerlund doftar gott och ska vara hälsofrämjande..det är ju bra!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  10. Ljuvliga bilder och pelargoner som doftar pepparmint låter underbart. Åh hälsovänligt lät ju bra ;) Nu måste jag på jakt efter dem!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  11. Vilka underbara bilder! Lät gott med pelargoner som doftar pepparmint också! Sen såg jag dina söta lakan lite längre ner och måste bara fråga var du köpt dem? De med röda små små blommor, verkligen supersöta!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Åh barndomsnostalgi! Är det såna där fina gröna som luktar citron när man gnuggar lite på bladen? Hade glömt bort att de finns. Så fina! Önskar dig en härlig helg :)

    SvaraRadera
  13. Vackra bilder! Perlargoner är underbara.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Var det igår du stod på loppisen i Falun? Typiskt om jag missade, har följt din blogg ett tag och är helt kär i stilen och inredningen :)

    SvaraRadera