måndag 19 mars 2012

Nystädat!

Hej!


Vilken härlig helg det har varit, vilket väder! Idag däremot blåser kyliga vindar! Jag passade på att skicka ut familjen tidigt igår morse så jag kunde storstäda huset! Jag använder alltid Citronsåpa när jag städar så nu doftar huset friskt och fräscht :-) En nygammal trasmatta hittade jag i uthuset också. Vi har en riktig skattgömma därute med vackra gamla trasmattor från förre ägaren (min släkting). Och trasmattor passar så bra till det lantliga hemmet, eller hur?

Kram M

15 kommentarer:

  1. jaha vet Du vad när man ser bilden , känner man också doften av såpa och citron. Jag använder alltis såpa , men har Du i citronen själv.Jag har aldrig sett det färdigblandat här där jag bor ? Jag älskar Trasmattor, men tyvärr en rullator sätter stopp för det
    kram från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att du känner doften :-) Det är Grummes citronsåpa så den bör finnas på de flesta ställen! Den doftar så gott tycker jag och känns lite miljövänligare :-)

      Radera
  2. Var sjutton tog min kommentar vägen? jag skrev att man känner den friska doften ,när man ser din bild.Jag undrade oxå om Du själv hade i Citronen i tvättvattnet. Jag har ej sett produkt med det färdigblandat.
    kram från mig

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Visst är det skönt när det är städat i gömmorna! Citronsåpa har jag aldrig provat, kanske nästa tips ;) jag gillar oxå trasmattor, det är vår och sommarkänsla i dem. Sommarminnen från mormor och morfars gård *härligt*. Hoppas du får en bra vecka!

    //Sandra

    SvaraRadera
  4. Så fint och fräscht! Kan nästan känna citrondoften:)
    Visst är det vackert med trasmattor, jag har turen att ha en svärmor som väver fantastiska mattor!
    Ha en fin Måndag!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  5. really clean, the attention of not only a stylish rug, but also in the brush ... smile.

    SvaraRadera
  6. Underbart vännen! (Önskar att jag hittade drivet för storstädning här med...) & gulsåpa är bäst!

    Kram fina du ♥

    SvaraRadera
  7. Kan känna doften av städat hus..trasmattor blir jag varm i hjärtat av! Tack för allt det fina, jag kommer gärna tillbaka!

    SvaraRadera
  8. Det finns färdig citronsåpa i affären :)

    SvaraRadera
  9. Kan känna doften...och trasmattor gör mej varm i hjärtat. Tack för det fina du bjuder på.
    Jag kommer gärna åter.

    SvaraRadera
  10. Skönt att få städa i lugn och ro....härligt med doft av citron.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  11. Så härligt när man storstädat, det är en obeskrivlig känsla. Fin matta! Jag älskar trasmattor.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. What a beautiful window and display! Just beautiful!! :)

    xoxo laurie

    SvaraRadera
  13. Tack alla snälla :-) Jag blir så glad när jag läser era hälsningar!

    SvaraRadera
  14. Skönt och välbehövligt med storstädning! Och underbart med trasmattor.

    SvaraRadera