torsdag 21 juli 2011

Theas rum del 2


Pall och draghund är loppisfynd, tovad korg från En Gry og Sif.


Växasäng och filt från Sebra, pallen är loppisfynd.
Kanin och gris Maileg. Korg från Rice.


Sötaste tofflorna från En Gry og Sif.


En riktig "Maileg-hylla", söta kaniner och möbler.

Godkväll vänner!

Jag har varit och storhandlat med min syster ikväll! En gång i månaden åker vi och gör det och sedan ska det förhoppningsvis räcka med det (lite mjölk och frukt tilläggshandlas dock). Vi brukar självscanna och det känns så smidigt förutom när man blir avstämd och måste plocka upp allt igen. Hur gör ni med mathandlingen?

Här kommer resten av bilderna från Theas rum. Nu väntar sängen för mig och kanske orkar jag se kvällens avsnitt av Ernst på tv4play?!

Kram M

7 kommentarer:

  1. Så fint hon har det, underbars små söta tofflor! Kram J

    SvaraRadera
  2. wow!! En gång i månaden? Här handlar jag en gång i veckan! (storhanlad) men då har jag planerat A L L T från frukost till middag och alla ingridienser finns hemma. Hur gör du? Skriver du en lista på saker och sedan så lagar du mat utifrån vad som finns hemma??

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Go kväll, Vad fint ni gör till Thea. Längtar tills min lille Milan får ett eget rum som man kan fixa och trixa med =)
    Storhandling en gång per månad låter som 2 fulla kundvagnar? Jag handlar en gång /v och måste ändå tilläggshandla. Usch vad jag måste vara dålig på att planera mina inköp. Gör ni matlistor för en månad framöver som ni följer då? Jag försöker men kommer alltid nått emellan. Kanske blir bättre när dagis börjar och vardagen tar form =)
    Kram Tessan

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart rum! Jättefint!

    Jag brukar storhandla 1 gg i veckan. Sedan behöver det oftast kompletteras någon mer gång. Har dock upptäckt att för min del är det nog bättre att handla oftare och inte så mycket, än mycket och sällan. Köper ibland på mig alldeles för mycket och det slutar med att en del får slängas... :( Varken bra för miljön eller plånboken. Den enda nackdelen med att handla ofta

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  5. Gud va duktig du är som stor handlar jag är ur kass på det . Vi säger jämt att vi ska börja med det sen rinner det ut i snden ..Kram på dig. Sååå super fint i barnrummet, jag vill också ha en sån där kanin( till mig själv=))

    SvaraRadera
  6. hello :)

    i just found your lovely, lovely blog and i really like it here! :)

    the pictures of the bedrooms are sooo cute!

    have a wonderful evening!
    salma

    SvaraRadera
  7. Vi storhandlar 1 gång i månaden då köpa alla torrvaror + färskvaror för ca 1 vecka in. Sen kompletterings handlar vi vid behov, ca 1-2 gånger veckan.
    Skriver upp maträtter på en lista & handlar ingredienser så jag kan laga dom, gör alltid storkok dagen efter storhandling tex korvstroganoff, köttfärssås, pannbiffar, grytor som sen bara är att ta upp & koka ris, pasta eller potatis till & skära en sallad.

    SvaraRadera