lördag 9 april 2011

Uteliv!


Äntligen fick utemöblerna komma ut igen!  Gruppen är riktigt gammal och loppisfyndad av min syster för 500 kr. När hon tröttnade på dem bytte jag till mig dem för en espressomaskin. Ett bra byte!

Utelivet börjar nu! Efter sex långa vintermånader känns det helt otroligt skönt att snön försvunnit från vår gård! Barnen kan röra sig fritt igen, man kan kratta och börja leva uteliv igen! Lördagen har annars spenderats i sovrummet där jag grundmålat alla väggar en gång, hos Flügger för att inhandla ännu mer färg (är en riktig stammis där nu :-)) och självklart en del ute!

Hoppas ni har en skön lördag!

Kram M

13 kommentarer:

  1. Min lilla farmor hade också liknade utemöbler som era och jag vill också ha det. Kan tänka mig att det blir riktigt vackert under trädet på sommaren :)

    SvaraRadera
  2. Mysigt att få fram utemöblerna. Vi måste riva altan, gräva upp gården, jämna ut, rulla ut gräs och bygga ny altan innan vi får nån ordning hos oss =)

    Ha en härlig lördag
    Kram från mig
    Tessan

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fin möbel. Här blir de så otroligt dyra på auktioner så jag får aldrig med mig någon hem.

    Snart är all snö borta från vår gräsmatta med och det har gått så otroligt fort de sista två veckorna. FÖrsta gången man längtar efter att få kratta

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Utelivet har börjat igen och det gör mig så himla glad :-)

    Ha en fortsatt fin lördag

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg möbel :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Den ser härligt sliten ut!

    Hälsningar Sanna

    SvaraRadera
  7. Du har gjort ett riktigt fynd!! Jag köpte en likadan vit avnött karmstol på auktion förra sommaren för lite mer än du köpte hela din grupp för :)

    SvaraRadera
  8. Ja tänk att det är lika ljuvligt varje år när våren kommer, trädgårdsmöblerna kommer fram/ut, blommorna planteras och så sakteliga gräset och träden som grönskar. Den känslan kommer VARJE år trots att man någon gång borde vänja sig. Men det är lika mycket glädje varje gång. Speciellt efter sånna vintrar som vi haft nu de två senaste åren.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  9. I'm happy I have been in your blog. keep it up

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara utemöbler
    Vart kommer krukorna irån du har på bordet? Jättesöta.
    / jenny

    SvaraRadera
  11. Hej! Jag är en sann bloggbesökare. Du har en underbar blogg och en ljuvlig butik! Har lite funderingar om erat jättefina staket. Hur högt är det? vad är det för liggande bräder? har ni gjutit el är det stolpskor? Hur brett har ni mellan varje planka? Målat med falu rödfärg el?
    Mvh Maria

    SvaraRadera
  12. Hejsan!
    Bra byte! sådana möbler får man ju inte tag på idag på loppis för en "billig" peng.. Lite avis blir man allt!haha..

    Må väl, hälsningar Lina

    SvaraRadera
  13. verkligen jättefina utemöbler. Skulle gärna ha likadana. Kanonbyte du har gjort.

    SvaraRadera