onsdag 2 februari 2011

Tillbakablick

Hej!

Hur ofta har jag inte tänkt sätta mig med foton och skapa något vackert? Den tiden kommer liksom aldrig. Att skapa en fotobok kan absolut vara ett alternativ. Vi har gjort en bok som gåva till vår byggfirma som tack för att de uppfyllt vår husdröm! Det är riktigt roligt att kika på bilderna och se hur huset vuxit fram, idag bjuder jag er på några utav bilderna!

Kram M


April 2010 - Huset innan ombyggnationen, fönstren är dock utbytta


 
Juni 2010 - Taket höjs


Juli 2010 - huset får nytt tak och nya panel (stående/liggande)

Augusti 2010 - en ny större brokvist byggs


Den växer sakta fram och gården ser verkligen ut som en byggarbetsplats!


 Oktober 2010 - nya fönster och ny dörr


Utsidan av vårt hus färdig!

29 kommentarer:

  1. Herregud vilken förändring! Förstår att ni är nöjda med den:)
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt vilket arbete!! Resultatet är ju fantastiskt! Lycka att få bo så!!

    Kram & ha en fortsatt bra dag!

    Tiina

    SvaraRadera
  3. Underbar förändring! Kul o titta tillbacka på allt man gjort o slitet med det...

    Puss!

    SvaraRadera
  4. Det har verkligen blivit hur fint som helst! Förstår att ni är nöjda!!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart vackert hus ni bor i! Tänk vad ett hus kan förändras om det renoveras på rätt sätt.

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk byggresa ni gjort!
    Härligt att kunna ha minnet och följa bygget gång på gång!
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. wow va de har växt vilken förändring! snyggt. Förresten kolla in min nya blogg har en liten tävling där :-)

    Kramizzar

    SvaraRadera
  8. Å vilket vackert hus ni har! Jag vill också ha ett sånt hus!!

    Roligt att ha förändringen dokumenterad. Och skönt att ta fram och titta på när man tycker att allt står stilla.

    Ha en bra eftermiddag

    L

    SvaraRadera
  9. Vilket vackert hus du har!!!

    Kram

    Ana.

    SvaraRadera
  10. oj, vad mkt det har hänt. otroligt! och vad bra det blev :)

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Vilket fint arbete och vad fint det har blivit!
    Jätte härligt att få bo så!

    Kul att titta tillbaka och komma ihåg hur man har haft det!

    Ha en fin onsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Åh *suck* så fint så fint. Ni har verkligen lyckats med ert bygge! Kram, Anette

    SvaraRadera
  13. Alltså ni har ju ett sånt fantastiskt vackert hus! Vad roligt det måste vara att ha fått vara med om den här förändringen, med planering och allt, även om jag förstår att det måste varit jobbigt också! men värt mödan förstår jag...:o)

    SvaraRadera
  14. Å vad fint ert hus blivit! Riktig snickarglädje i er entré! Ser att det är lagt månnga timmar på detta hus. Jättevackert! Ha en fin dag! Mvh Anna

    SvaraRadera
  15. Huset var fint även innan, men blev kanonfint efter ombyggnationen! Grattis till ert "nya" fina hus och lycka till med det roligaste(tycker jag i alla fall) att inreda det.
    //Liza

    SvaraRadera
  16. Så otroligt fint huset blivit!
    Lyckliga du som får bo där. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Jättefint hus och en fantastisk farstu. :))

    Ha en skön kväll. :)

    SvaraRadera
  18. Oj, vilken skillnad, men ack så vackert!!!! Ni kan ni!!

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  19. Vad fint huset har blivit alltså!! Och så bara måste jag berömma ditt underbart fina skrivbort, så sött och precis ett sådant jag skulle vilja ha! Ha en härlig kväll! /Fanny

    SvaraRadera
  20. så fint så jag måste svära. FAN vad fint det är!!!

    SvaraRadera
  21. Vilket lyft! Läser ofta bloggen men har aldrig kommenterat, idag kunde jag inte låta bli! Verkligen jättefint! /Anna, Borlänge

    SvaraRadera
  22. Åh vad roligt både för er och för dem att se förvandlingen! Jättefint blev det!

    Ha en fin dag vännen!

    Kram Jes

    SvaraRadera
  23. Åh jösses vilket fantastiskt arbete. Den lilla stugan som blev en vacker gård!! /Therese

    SvaraRadera
  24. Som boende i byn följer vi förvandlingen. Resultatet blir verkligen lyckat!
    Betongmorfar

    SvaraRadera
  25. Vilken förvandling ni gjort och tack för tipset om tapetproverna .
    Jag beställde för att få inspirationen också .
    Kolla tidningen idag www.dt.se på Rättvikssidan
    Hälsn. www.pil-lena.se

    SvaraRadera
  26. Ni har ett fantastiskt vacker hem både in och utvändigt! Njut och känn er stolta! Hälsningar Anna

    SvaraRadera
  27. Vilken fantastisk skillnad. Roligt att se förvandlingen. Jag förstår att ni blev hemskt nöjda. En av dom mest smakfulla utbyggnader jag sett.

    Kram

    Mari

    SvaraRadera