söndag 2 januari 2011

Golvläggning pågår


Golvet är färdiglagt i Albins rum


Albin har redan börjat inreda sitt rum med en plansch :-)


Trappen ner ska självklart få räcke

Hej!

Första inlägget för i år!

Här råder golvläggning på vår övervåning. Det ska bli SÅ skönt att slippa se spånet däruppe! Vi har valt ett tjockt trägolv uppe som kan läggas direkt utan undergolv. Golvet ska bli vitt! I vår lilla "walk-in-closet" eller klädkammare så tror jag att jag ska måla på ljusgråa rutor, så det blir schackrutigt.

Nu kan jag påbörja målning av alla de projekt jag samlat på mig, attans bara att jag blivit så förkyld att jag inte riktigt har orken. Här kan ni se några av mina projekt! Skrivbordet ska jag ha min symaskin på och den lilla byrån ska stå i Theas rum.

Kram M

19 kommentarer:

  1. Åh så kul att få följa er renoveringsresa och så du skriver skönt att slippa spånet ;o)
    Önskar dig en fin fortsättning på det nya året!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Vad fint golvet kommer att bli. Jag önskar mig också vita golv. Ångrar att vi valde brunt mer åt det svarta hållet. Snyggt det med, men inte lika fint som vitt.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Det kommer att bli så fint, spännande att se det färdiga resultatet! Låter fint med rutigt golv, det har vi i vår hall. Och vi är supernöjda!

    Ha det fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Goa Albin! Malte har önskat sig en star wars vägg när han fyller år. Är det redan nu man inte får bestämma över barnens rum längre ;) Skönt att slippa spånet och det schak rutiga blir nog kanonfint!!!

    God fortsättning och kram på dig min vän!

    SvaraRadera
  5. Så härligt att det börjar bli så nära färdigt. Kommer bli superfint med vita golv.

    Vad roligt att få börja måla dina fynd. Du kanske har några färgtips till mig, jag har skrivit om mina problem idag och behöver hjälp.

    Kram Teresd

    SvaraRadera
  6. Fint det är med riktigt trägolv! Förstår dig angående spånet. Det har en benägenhet att finnas överallt också.
    Kram

    SvaraRadera
  7. God fortsättning på det nya året! Hemma hos er är det full rulle redan, ser jag av bilderna att döma. Vi har också börjat lista allt vi vill göra i huset under 2011, bland annat delar jag dina planer på att måla ett schackrutigt golv. Vi får väl se vad som blir gjort!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. God fortsättning på det nya året!
    Vilka härliga och vackra bilder du visade i din nyårskrönika! Det är väldigt kul att följa er byggnation - det blir ju såå fint!
    Må så gott!
    Kramar, Helene

    SvaraRadera
  9. Dette blir fint. Og så lukter det så godt med helt nytt treverk i hus! Godt Nyttår! Hilsen Anne Lise

    SvaraRadera
  10. Kul att se att det går framåt. Så såg det ut hos oss för några månader sen. Tänk vad man glömmer. Blir bra när det är klart.

    Kia

    SvaraRadera
  11. God fortsättning på det nya året!

    Så gott att få bort alla sågspån och det ska bli spännande att få se det färdiga resultatet på er övervåning :)

    Kram Bella

    SvaraRadera
  12. hej!!!

    Så fint, spännade att se när det är färdigt, kan tänka mig att det planera å planeras vad som skall göras :)
    Skrivbordet var ju bara sååå mysigt! litet å nätt, hade gärna fått komma hemma hit :)

    kramar emmeli

    SvaraRadera
  13. Kommer att bli kul att få se hur det ser ut när allt är klart.
    Jag har gjort schackrutigt i vårt badrum, valde en väldigt ljusgrå men jag tycker den ser ut att vara ljuslila. Nu är det bara jag som tycker det, men test måla först så det inte blir som hos oss, att vi upptäckte när allt var klart.

    Ha det så bra!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  14. Det riktigt kliar i fingrarna att få måla vitt när jag ser bilderna! Det kommer bli jättefint!!

    SvaraRadera
  15. Hej fint hem du har ser framför mig hur fint det kommer att bli när det är klart!kram Tina

    SvaraRadera
  16. Vad härligt att det sakta närmar sig!! En så skön känsla! Här har vi inte ens brutit upp det gamla golvet i vårt blivande sovrum... undrar om vi alltid kommer att sova i allrummet?!?
    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej

    härligt när det händer saker! kommer säkert bli skitsnyggt.

    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  18. Walk-in-closet, vilken dröm att ha! Tänker på Heineken reklamen haha...! Det kommer bli så fint så!

    SvaraRadera
  19. Jeg ville ha ventet med å male gulvet til det har blitt ett år gammelt for å unngå sprekker og gliper. Nytt tregulv lukter også så godt synest jeg. Har ikke besøkt bloggen din før, men ser det er neste 1,3 mill andre som har oppdaget den før meg. Utrolig vakkert hus og en kjempefin blogg.

    SvaraRadera