tisdag 23 november 2010

Förberedelser!


Julmyset börjar nu! Önskar ni kunde höra hur brasan sprakar 
och hur mysigt det är med stjärnan i fönstret på riktigt!


Vackraste krukorna kommer från Sturehofs krukmakeri. 
Julens blommor är definitivt vit amaryllis och vit hyacint!

Godkväll!

Här pågår förberedelse inför advent! Jag kan inte hålla mig längre utan längtar så efter julmusik, glögg, saffransbullar och ett julsmyckat hem!

Detta står på att göra listan:

  • Sätta upp vita pappstjärnor
  • Lägga på den vita/röda köksmattan
  • Röda kökshanddukar
  • Göra i ordning adventsljusstaken
  • Ta fram julkuddarna
  • Hämta granris till brokvisten
  • Köpa fågelmat
Sådär ja, det var inte alltför blodigt. En jul helt i min smak! Det ska synas att det är jul men inte överdrivet mycket! Hur förbereder ni för advent?

Kram M

21 kommentarer:

  1. Kjeeempe-koselig!! Jeg har også hengt opp mine pappstjerner i vinduene i dag:))

    Ha en fortsatt fin kveld!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvaraRadera
  2. TACK för de fina pållarna som låg i min brevlåda idag!
    Min man tyckte också om dem! ;-)

    Skrev ett inlägg om dem på min blogg idag :-)

    Ha en trevlig kväll med julförberedelserna!

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Och absolut, vit amaryllis och vita hyacinter ska det vara. :)
    Önskar dig en trevlig kväll!
    Heléne

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint, längtar så till söndag då det är första advent! Här försöker vi sätta upp nästan allt, jag tar hellre ner det i mellandagarna o får en vit krispig nyår....idag satte jag upp ljusslingorna på balkongen, så mysigt när det är snöstorm utanför!

    SvaraRadera
  5. Det är så mysigt nu när man äntligen får börja pynta. Givetvis åker både pappstjärna och adventsljusstakarna fram några dagar innan första advent. Sen blir det mer och mer julpynt för varje dag. Ha en trevlig första advent, kram Marie

    SvaraRadera
  6. Det låter som en lagom lista! Vad mysiga bilder du visar, det ser så härligt ut! Älskar också vita amaryllis - underbart.

    SvaraRadera
  7. Åååå vad jag älskar dessa krukor, har dessvärre inte några än, svårt att hitta återförsäljare tycker jag.
    Håller helt med. Det ska vara juligt men på ett enkelt och smakfullt sätt. Här blir det mycket grönt i form av hyacinter, amaryllis, mossa och lingonris och så textilier i form av broderade kuddar, rutiga handdukar. Ha det gott!!
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  8. ja det är jätte mysig vi har med ljus stjärnor i fönsterna i köket det är verkligen härligt med advent ! :)

    SvaraRadera
  9. Mysigt du har det!

    Ska börja så smått med lite städning och gardiner plus adventsljusstakar till helgen... sedan får pyntet komma lite då o då under december. Julen stannar kvar hos oss länge, länge... :-)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  10. Tjusigt!

    Jag hänger upp mina vita pappstjärnor på torsdag...har förstås andra också!

    Vitt i blomväg, och silver....det längtar jag efter...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  11. I år blir det inte så mycket pyntat här pga pågående renovering. Får smyga runt bland alla bloggar och se hur mysigt ni har det istället! Men lite pyntat ska det minsann bli här också!
    Ha det bra, kram Maria

    SvaraRadera
  12. Snyyygt! Lånade en bild på min blogg om det är ok, har länkat till dig. Hm gillar din blogg i massor, hälsningar I

    SvaraRadera
  13. Jag håller helt med dig om Sturehofskrukorna! Och sedan tycker jag att vita hyacinter och amarylis ALLTID är finast på julen. Men jag tycker om de klassiska julstjärnorna också, så några sådana brukar det bli hos oss. Annars är det bak som brukar vara den ultimata stämningshöjaren inför advent tycker jag. Och så självklart ska adventsljusstaken ordnas och belysniong i fönster och utomhus ska upp - då känns det som advent!

    Ha det bra!

    Kram M

    SvaraRadera
  14. Mysigt och ja, jag kan höra brasan för så har vi det hemma också. Fast utan julstjärna, kommer inom kort. : )
    Kia

    SvaraRadera
  15. Hello,
    your home is fabulous, white everywhere is so restful !
    Have a nice day,
    Béatrice

    SvaraRadera
  16. Jag vill se mer julpynt hos dej!! =)

    SvaraRadera
  17. Åh, vad inspirerad jag blir. Det blir till att pynta snarast! :)

    www.hildashem.se

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Jag går ofta förbi Ert hus med mina hundar. Jag har ju sett vad fint det blir på utsidan. Det var roligt att upptäcka din blogg och få se restaureringen från insidan också.
    Hälsningar Helena http://lillablabyran.blogspot.com/

    SvaraRadera
  19. Hej

    Ja inte är det mycke man förbereder.
    Ska nämligen stå på en julmarken och sälja mina alster

    Ha det bra

    Kram

    SvaraRadera
  20. Såå koselig!
    Her kommer stjerner opp på Lørdag, gleder meg masse ♥ Må vaske litt først:)

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    SvaraRadera
  21. Å så mysigt du har gjort det!! Hoppas att vi får se mer bilder från ditt julbonade hem snart!!

    KRAM

    // Inredningsfrun :)

    SvaraRadera