söndag 24 oktober 2010

Barnkalas!


Chokladbollar är en favorit hos både liten som stor! 
Fat Mikaela Willers, duk Stoff & Stil.

Dukning a la Bolibompa.


Superenkelt gott. Dessa har Albin fixat.
Marsmallows doppade i choklad och strössel.


Kalasdukning i vårt kök.

Idag har vi firat vår fyra-åring med barnkalas! Ett kalas fyllt med barn, spring, lek, fika & godis, som det bör vara alltså! Hela förmiddagen har vi bakat sådant som Albin själv gillar som chokladbollar, maränger, marsmallows doppade  i choklad och strössel bland annat. Igår hade vi helmysig tjejkväll med sminkning, manikyr, vin och god mat! En toppenhelg helt enkelt!

Veckan som kommer är fylld med arbete. Arbete med huset, beställningar och vardagen. Jag ska ladda nu ikväll med lite soffmys!

Kram M

22 kommentarer:

  1. Åh så fint du/ni gjort, så kul med kalas!
    Ha en finfin kväll!
    Kramis/Lena

    SvaraRadera
  2. Mmmmmm... så mysigt det ser ut! Jag har också ett födelsedagståg till mina pojkar, det är ju helt underbart! Världens bästa ettårspresent till den som just sitter och funderar på vad dom ska köpa! =)
    Ha en skön kväll.

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  3. Härligt med barnkalas :-)
    Grattis till 4-åringen!

    Kram,
    Cecilia

    SvaraRadera
  4. Inspirerande som vanligt ;-)
    Fina stolar! Var hittar man dem?
    /Linda

    SvaraRadera
  5. Bläddrade lite i din blogg och hittade svaret... såklart att dom var gamla och målade, annars hade de ju inte varit så fina :-)
    /Linda

    SvaraRadera
  6. Vissa bloggar kan man bara inte glömma, din är en sån. Jag tittar in lite då och då och blir inspirerad och finner massor av ideér. Tack för en superbra blogg.
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  7. Va fint dukat humm kommer nog sno lite ideér när de blir dax att han kalas här. och de låter som han hade en toppen dag. även din tjej kväll lät inte helt fel.

    Kramizzar

    SvaraRadera
  8. Vad kul med barnkalas! Det verkar ha varit ett lyckat kalas med mycket smarrigt att stoppa i sig! Barnen var säkert helnöjda!!
    Superfin dukning!
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  9. Ååå ett riktigt drömkalas!! Läckra färger och det ser smarrigt ut...

    Kram Annica

    SvaraRadera
  10. Åh vad härligt det ser ut, superfint och mysigt!! Underbara färger!

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  11. Vilket drömkalas!Så vackert dukat
    och vilka härliga bakverk.
    Jag fick mycket inspiration till kommande barnkalas, tack!

    Må så gott!
    Christina

    SvaraRadera
  12. Åh vad mysigt du har fixat! Barnen måste ha blivit överlyckliga för allt gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Så festligt det ser ut på bilderna! Speciellt sugen blev jag på de där "marshmallow-klubborna", - de ser ruskigt smaskiga ut!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  14. Underbar dukning och pyntning vem skulle inte bli glad att få komma på detta kalas.Ha en bra dag.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  15. Åh, så fint! Kul att få duka till barnkalas sådär:D Såg ert hem i 25 hem nu när jag äntligen tog mig tid att läsa tidningen, toppenfint reportage!

    Hoppas veckan blir bra trots mycket arbete!

    Kram Charlotte!

    SvaraRadera
  16. Hei:)

    For et vakkert dekket bord, gjennomført til minste detalj:) Og gratulerer så mye med 4 åringen:)

    Må bare si at huset deres blir utrolig fint!!!
    Vi skal ha en lignende dobbeldør med vindu over, nå vi skal renovere huset vårt, så det var morsomt å se både fra ut og innsiden:)

    Klem Kjersti

    SvaraRadera
  17. Så fint det ble! Jeg synes lampene du har over spisebordet er så nydelige:) Hvor har du fått tak i dem?

    SvaraRadera
  18. Vad fint det är dukat till barnkalaset!
    Skulle vilja ha tag på liknande vimplar och duk men som går i härligt passtelligt rosa, till min lilla flickas framtida kalas.
    Du har inga tips om var jag kan hitta det?

    Kram Åse

    SvaraRadera
  19. Jätte fint blev så lycklig av att se dessa bilder det nalkas ett års kalas till min lilla prinsessa så jag håller med Åse hur har du gjort/köpt vimplarna?
    Åse- tror jag har sett en liknande duk på stoff och stil iaf:)

    Jättefint:)/Helen

    SvaraRadera
  20. Vilken fin kalasdukning!

    SvaraRadera