söndag 20 juni 2010

Grundlurad

Tjoho!

Igår kan man säga att jag blev GRUNDLURAD! Min familj och mina vänner lurade mig totalt och överraskade mig med möhippa! Vi var hembjudna till svärmor på lunch och efter en stund tågade en skara svartklädda tjejer in på gården för att röva med sig mig! Jag fick klä på mig en gammal brudklänning efter min släkting Astrid (hon som bott här på gården). Min syster hade smusslat ut den från vårt uthus. Tillsammans med lite mindre attraktiva smycken, en snygg skylt, en dryckesflaska med grön sliskig dryck och naturligtvis en slöja fick jag glatt sätta mig i en Amazon på väg mot okända äventyr, naturligtvis med ögonbindel!

Jag fick diverse roliga och lite lätt pinsamma uppdrag. Bla fick jag dreja (en vas och ett spillkum), spela fiol på scenen utanför Systembolaget, gjuta betong i form av rabarberblad och gå tipspromenad med frågor om mig själv!

Tack återigen till alla underbara tjejer som verkligen ansträngt sig så för min skull!

Kram M

12 kommentarer:

  1. Kul med möhippa! Och att de inte var alltför elaka mot dig!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en kul möhippa och inte jätte elaka saker att göra:)

    SvaraRadera
  3. Låter som en snäll och rolig möhippa :) Roligt!
    Ha det gott!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Vad roligt!
    Då har du bröllopet nu att sikta in dig på!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  5. Hej M!
    Låter som du hade en trevlig möhippa! :)

    Själv var jag på min systerdotter Agnes dop idag, änglapållen gjorde succé! Alla tyckte den var jättefin:)

    Ha det gott!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Hihi, möhippa hör till proceduren, bara att gilla läget!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  7. Vad härligt!! Låter som en rolig dag! Kram E

    SvaraRadera
  8. Hej.
    Måste ju lämna en liten kommentar då jag faktiskt tittar in då och då. Vad roligt med möhippa! Jag var livrädd för min, helt i onödan visade det sig då det var en supermysig dag med alla goa tjejkompisar. Vilken rolig resa du har framför dig med bröllop och bygge.

    Mvh Mia

    SvaraRadera
  9. Å vad roligt med möhippa!!! Så himla KUL för dig vännen! :)

    Kram Jes

    SvaraRadera
  10. Vad underbart det är med möhippa. Man vet inte vad ens fina vänner planerat för en, utan det är bara att gilla läget och hänga med på vad som sker, underbart!

    Kram,
    Angelica

    SvaraRadera
  11. ååå vilken underbar dag du har haft. Så fina minnen för livet. Du har så mycket roligt framöver att se fram emot, härligt.
    Idag har vi bla jobbat med din presentationssida i boken och ojoj vad fin den blir, vänta du bara så ska du få se hihi. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  12. Åh, vad roligt. Jag hade också en sån där härlig möhippa med omtänksamma vänner för 7 år sedan. Det blir ett minne man aldrig glömmer. Ha en härlig midsommar och lycka till. Yvonne

    SvaraRadera