tisdag 25 maj 2010

Tålamod

Jag tror att min uppgift i detta liv är att lära mig ha tålamod! Jag är egentligen född utan så jag får verkligen jobba hårt med detta. Följande prövningar av mitt tålamod har jag haft hittills (de största):


1. Vi har väntat på vårt hus läääänge! Huset är ett arv och tyvärr blev vi inblandade i en arvstvist som tog lång tid och huset stod tomt i flera år, så tråkigt och mycket tålamodsprövande.

2. Jag var sjukskriven för foglossning när jag väntade första barnet, kunde knappt gå 10 meter, var stor som en flodhäst och det var varmaste sommaren på länge. Ändå fick jag tålmodigt vänta på att förlossningen skulle sätta igång 15 dagar efter beräknat datum.

3. När jag väntade barn nummer två blev datumet flyttat hela 17 dagar framåt på rutinultraljudet. Inte alls bra för mitt tålamod (men naturligtvis värt all väntan).

4. Vi bor på 73 kvadrat, läääängtar efter att utbyggnaden ska sätta fart. Vi har haft olika planer hur vi ska bygga men har stött på visst motstånd vilket försenat. Nu väntar vi på mer byggnadsställning innan allt kan sätta fart och varje dag känns som ett år, sååååå tråkigt att vänta på!

Kan någon slå detta?


I alla fall så har vi fått snyggaste? husvagnen på vår gård (byggfirmans fikarum) och diverse byggnadsställning. Jag lovar er att när de väl sätter fart och bygga ska jag njuta av varje sekund! Jag kommer naturligtvis att rapportera flitigt till er!

Kram M

12 kommentarer:

  1. Hej M!
    Har inte heller världens bästa tålamod;)
    Du har haft en hel del prövningar ser jag, hoppas nu bygg-gubbarna kommer gång snaart o bygger av bara den:) Ser fram emot dina rapporter!

    Ska gå in o kika på dina änglapållar nu, funderar på en till systerdottern som dopgåva:)

    Ha det bra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Du har det inte lätt du;) Men du får glädjas åt den vackra husvagnen. Kanske du kan piffa upp den lite till snickarna. Tänk vad tiden skulle gå fort då! Och vilken underbar sommar vi har framför oss.... Längtar! Kanske vi kan kolla bystugan nån dag? Och försöka få med J till kyrkan...Kram

    SvaraRadera
  3. Hej M!

    Jaa du, det där med tålamodet var det ja... Jag känner igen hur det är med foglossning... min lilla tjej (nr 2) föddes i början av februari och jag är fortfarande sjukskriven med anledning av foglossningen. Jag 'är såå less! Men lycka till med bygget nu!

    Kram M

    SvaraRadera
  4. Hej M!

    Jaa du, det där med tålamodet var det ja... Jag känner igen hur det är med foglossning... min lilla tjej (nr 2) föddes i början av februari och jag är fortfarande sjukskriven med anledning av foglossningen. Jag 'är såå less! Men lycka till med bygget nu!

    Kram M

    SvaraRadera
  5. Ja, tålamod, det kan man nog inte ha för mycket av när det gäller hantverkare och barn;-) Hihi, jag väntade till tretton dagar efter bf med mitt första barn och nu väntar jag på snickarna som ska komma och resa takstolarna till vår altan.. Ja, det slår inte din lista men är jobbigt ändå;-) Tur att det inte är altanväder idag utan ruggigt och regnigt. Kram och lycka till med tålamodsprovandet;-) Ser fram emot dina rapporteringar!

    SvaraRadera
  6. Lycka till med utbygget!:) Ska bli kul att följa det.
    Just när man väntar barn, så tror jag att de flesta har dåligt tålamod!:) Vår son föddes i v 33+1 och med dottern sa de redan i v 30 att jag nog inte skulle gå tiden ut. Tji fick jag, hon föddes i v 41+5.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så spännande med tillbyggnaden! Hoppas ställningen kommer på stört och att bygget kommer igång lika snabbt!

    Ser fram emot bilder!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Förstår att du fått öva ditt tålamod det sista...
    Vad gäller boendet är dock jag värre, 68kv (exkl minibalkong i blåsigt läge) man, tre barn och katt...och stortrivs!
    Lycka till med bygget.

    SvaraRadera
  9. Tänk att bo så litet och ha en blogg som alla älskar!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Här är en till utan tålamod....
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  11. Ja det låter verkligen som tålamodsprövande saker! Jag har inte haft så jobbiga saker, men är verkligen en människa utan tålamod jag med.. allt ska hända direkt.. =) men som sagt- dte tål att jobbas på.. ska bli så spännande att följa er utbyggnad!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  12. Att vänta är det värsta som finns. Försöker förklara för min dotter varför man måstelära sig att vääääääänta, men jag hittar inga bra argument utom att ibland måste man även om man hatar det. Du får glädja dig åt hur härligt det kommer kännas när du får större boyta.

    SvaraRadera