måndag 1 juni 2009

Badrumsskåp




Före, för mycket 90-tal (Bild lånad från Blocket)


Efter, vitt och fräscht!

För några helger sedan var jag och min syster på loppis i en stadsdel i Falun. Ett av fynden var ett badrumsskåp. Inte alls gammalt utan en modell som utgått från IKEA. För 50 kr blev det mitt och tanken var att med vit färg förändra skåpet. En ny knopp fick det också, och skåpet känns som nytt!

Vita syrener sprider underbar doft i badrummet. Det fina halsbandet har jag fått av mina vänner när jag fyllde år. I taket i badrummet ser ni pärlspont, vi har använt panelskivan till hela huset och det har varit supersmidigt. Alla våra uttag och knappar kommer från Renova och ser lite gammeldags ut, dem gillar vi skarpt!

Kram M

28 kommentarer:

  1. Så fint det blev! Jättestor skillnad.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så tjusigt det blev, vilket fynd! Ger en fin lantlig stämning, kram C.

    SvaraRadera
  3. Vilken förvandling, så fint det blev med vit färg!

    Kram l-l

    SvaraRadera
  4. Ser inte ut som ett Ikea skåp!!
    Jättefint, o charmigt med syrener på toa :)

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert skåp. Tänk vad lite färg kan göra.
    Ha en skön kväll
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ditt kök är en dröm!
    Gillar allt!

    Badrumsskåpet blev också jättefint!
    Färgen är ens bäste vän...nästan...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  7. Skåpet blev jättefint! Såklart! Vi vita inredningsnördar kan förvandla det mesta =) Kanske även ljusstakarna du kan vinna hos mig =) Ha en go vecka!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Oj, vilken skillnad det blev. SNYGGT!

    SvaraRadera
  9. Jodå, ser nog bättre ut i helvit. Snyggt.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  10. Vilket fint skåp!Så fint det blev efter lite vit färg och ny knopp!Jag har en byrå som borde få samma behandling snart.. :)
    Ha en bra dag!
    Kram,Sanna

    SvaraRadera
  11. Vilken skillnad! Det vart jättefint som helvitt och med en annan knopp!
    ha en fin dag!
    kramis/LenaS

    SvaraRadera
  12. Je viendrai bien me laver dans cette jolie salle de bain.

    Bises de France

    SvaraRadera
  13. Skåpet blev jättefint. Ångrar att jag valde att inte ha några skåp i vårt nyrustade badrum. Vi har en liten vagn på hjul istället och det är inte alls lika fint.

    SvaraRadera
  14. Vilken förändring! Det blev super snyggt!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Tänk vad lite färg kan göra! Superfint!!!!!

    SvaraRadera
  16. Tänk man blir lika förundrad varje gång att lite färg kan göra så stor skillnad. Ditt skåp blev ju jättesnyggt. Kanske ska ta och engagera mig i mitt. Ett ikea skåp på ben som jag stört mig på ett tag. KAnske ska ta av benen och hänga upp det på väggen efter några varv med penseln.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. hej!
    tack för din kommentar!
    ja, jag håller med om att 90-tal genast blev superfräscht!! och smyckena från pesrlsforgirls är jättefina!
    kram, ninna

    SvaraRadera
  18. Vad fint skåpet blev sedan du målade det! :) Ja visst är det härligt med doftande blommor på toaletten som sprider doft och det är så vackert! :) Ha en fortsatt bra vecka - kram E

    SvaraRadera
  19. Så fint det ble!! Mye finere når hele skapet var hvitt!!

    Klem Anette:)

    SvaraRadera
  20. Vad fint det blev. Tänk vad lite piff o färg kan göra. Kanonfint.
    Kul att hitta till Din blogg.
    Kram
    Kicki

    SvaraRadera
  21. Vilken skillnad det gör med lite färg, blev kanon fint! Jätte fin blogg!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  22. Det gäller och se möjligheterna, ditt skåp blev jättefint. Och vita syrener i badrummet, det var en bra ide. Ser att du har ett fint kök också, härliga lampor.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  23. Tänk vad vit färg kan göra =) Det blev verkligen fint.

    SvaraRadera
  24. Fantastisk forandring...det ble virkelig et fint baderomskap.
    Klem...Ellen

    SvaraRadera
  25. Ja det är otroligt vad lite färg och en ny knopp gör! Jätte fint blev det. Jag har köpt en kökssoffa och en skänk på Blocket som jag hoppas ska få nytt liv! Hälsningar Marie-Anne

    SvaraRadera
  26. Hejsan!
    Vad fint det blev!! Du målar ju en hel del så jag tänkte fråga vilken färg och nyans du använder dig av? Det finns ju en uppsjö av vita nyanser och har man väl valt det så fins det matt, halvmatt osv. Så det vore tacksamt med tips av nån som har lite erfarenhet!
    P.S. Din Blogg är verkligen superfin!!!
    /Nettan

    SvaraRadera
  27. Åhh va fint de blev att aldig jag kommer på sånt humm. ja jätte jätte snyggt blev de i alla fall. kramizz

    SvaraRadera
  28. Hej, ja men va fint de blev med skåpet! -Tiina

    SvaraRadera