söndag 30 mars 2008

Drömmar om sommar och kafferep

I källaren har jag en grupp utemöbler som följt med vid ett antal flyttar. Ännu inte använda av mig i någon trädgård av förklarliga skäl, vi bor i lägenhet! Möblerna är gamla, i trä med vit flagnande färg - otroligt charmiga och utav en modell jag inte tidigare eller senare skådat! De är räddade från containern ett antal gånger, första gången av min mamma när de stod vid ett rivningshus och sedan några gånger när vi flyttat och kännt oss trötta på släpandet. Men kvar är de!
Underbart prickigt tyg beställde jag från Stoff & Stil. Ljusrosa som vaxduk och tyg och äppelgrönt som tyg. De sistnämnda ska bli kuddar. Underbara muggar från Green gate och fina franska glas från Mig & Alice.


Kram M

32 kommentarer:

  1. Vilka härliga tyger du köpt! Skulle också kunna tänka mig en sådan vaxduk till trädgårdsbordet. Green Gate porslinet blir jag mer och mer kär i ju fler gånger jag ser det. Glasen var också mysiga, blir härligt att dricka saft ur dem i sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Åh så fina saker!
    Vaxdukarna är inte som förr... :) Den där vaxduken skulle gärna får ligga på mitt bord också!
    Superfina muggar! Jag skulle så gärna vilja börja samla på Green Gate!
    Ha en fin kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. oh så fint, gillar färgerna! kram lotten

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tror inte det är sant, har funnit en själsfrände! Lika "knäpp" som jag, som också släpat runt ett gammalt trädgårdsmöblemang genom åren. Utan att ha en trädgård...
    MEN torpet kommer, jag vägrar ge upp!!
    /Åsa

    SvaraRadera
  5. så fina saker som gör att man verkligen längtar till sommaren. Måste nog också införskaffa lite mer pasteller till köket.

    Erika

    SvaraRadera
  6. Vi får hoppas många fina fikadagar :)

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint. Riktigt sommarlängtan infanns sig nu. Porslinet är bara så vackert.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Vilka finta tyger fr. Stof & Stil.. ett rosa m. prickar vore snyggt, men skulle inte matcha mina dynor ( marinblå) ;0)...blir så dyrt om man ska byta dom med...
    Ha det gott..
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  9. Jättehärliga färger! Väntar med spänning på min vaxduk;-). Glasen var vackra. Dina utemöbler kommer snart till användning ska du se...

    kram Lena

    SvaraRadera
  10. Åååå nå lengter jeg etter sommeren! Du har virkelig satt meg i sommermodus! Elsker green gate:-)

    Kjempefin blog du har forresten!

    Ønsker deg en riktig fin dag!

    SvaraRadera
  11. Underbart glas, porslin och tyger och ljuvliga foton! Mari.

    SvaraRadera
  12. Åh vilka underbara tyger! Ja släng för guds skull inte trädgårdsmöblerna!! Jag har nämligen gjort det misstaget med flera trädgårdsgrupper jag hamstrat på mig under åren, just för att jag bott i lägenhet och inte haft användning av dem. Nu när vi flyttat till hus får jag börja om och grämer mig som tusan för att jag kastat dem..

    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Hej! Åhhh kan du inte lägga in en bild på dina utemöbler... själv har jag också gruppen "sommar ro" som står vitflagnad i källaren och längtar efter gröna gräsmattor och en berså... Nu ska jag handla en prickig vaxduk. Kram Maria, Sundsvall. PS FÅRTYGET är sååå snyggt. LOVE IT! DS.

    SvaraRadera
  14. Ja vem drömmer inte om kaffe i bersån, eller picknick i det gröna. Men tills dess får vi nöja oss med att skapa sommarkänslor inomhus. Fina tyger! KRAM

    SvaraRadera
  15. Stoff och stil har så fina tyger. Har just köpt ett rosa med vita prickar, skall bli handdukar och ett rött med stjärnor som skall bli en strandväska. När det är dags för sommar möblerna att komma fram i trädgården, får det nog bli en vända in om igen!

    SvaraRadera
  16. Å så mycket fint! Underbara tyger! Vad härligt att ha så fina möbler ståendes i källaren! De längtar nog efter ett hus de med ♥

    Kram/Jes

    SvaraRadera
  17. Åh, vilka fina tyger. Jag älskar prickigt i pastell-färger. Ska nog köpa det äppelgröna till stolarna på balkongen.Kram Hanna Ps. Du har SÅÅÅ fint hemma. Ds

    SvaraRadera
  18. Så härliga tyger du köpt! Måste titta in på Stoff & Stil jag med, gillade verkligen det grönprickiga! Vad du gör så håll hårt i dina utemöbler, förr än du anar kan du vara med trädgård!
    Kram/Linda
    P.s Änglapållen hälsar från sin hylla i köket! :-)

    SvaraRadera
  19. ja såååå vackert!!!

    bara äääälskar greengate ju!!!

    ~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
    ~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

    SvaraRadera
  20. Oh, vilka vackra färger. Sådan vaxduk måste ju bara inhandlas :)

    Kramis Lila

    SvaraRadera
  21. Har funderat några dagar på att beställa de där muggarna de är ju så fina.
    Sara

    SvaraRadera
  22. Har också kikat på de där tygerna, de är så härligt sommriga!Man blir glad av dem. Green gates porslin är ljuvligt!Sommar sommar, sommar, åhh vad jag längtar!/ Kram

    SvaraRadera
  23. Så vackra saker!

    Alltid lika roligt och inspirerande att besöka din blogg!


    Må så gott!
    Kram
    Jannice

    SvaraRadera
  24. Verkligen härliga tyger! Somrigt som få:)

    Min stavmixer är min bästis. Jag gör ofta smoothies, som är ett rätt nyttigt mellanmål om den görs på mjölk och frukt! En ny behövs dock, så tack för tipset!

    Susanne

    SvaraRadera
  25. Hoppas du blir husägare snart så att vi får se dina fina utemöbler! *håller en tumme* Härliga tyger, vår vår vår :) Ha en härlig vecka! KRAM

    SvaraRadera
  26. Heisann.
    For noen flotte bilder du viser.. likte kjempegodt den rosaprikkete voksduken din : ) kjempesøt !!
    Ha en fin uke !!

    SvaraRadera
  27. Jeg kjenner sommerfölelsen skylle over meg når jeg ser dine vakre bilder..

    Lukter kaffe og nyslått gress..Jeg lengter virkelig til sommeren.

    SvaraRadera
  28. Åh vad härligt det ser ut! Ja..stoff och stil är ett kanonställe med massa roliga tyger billigt! Mvh Ida

    SvaraRadera
  29. Vilka härliga färger du visar oss...ljuvligt med pasteller och prickar!

    Haha, håll du hårt i din trädgårdsmöbel, snart ska du se att du får användning av den!

    Hoppas att du har det bra.
    Kramar
    Melinda

    SvaraRadera
  30. Oj vilka fina muggar och glas! Muggarna riktigt andas sommar... Kanske ni en dag får njuta av era utemöbler i er alldeles egna trädgård?

    SvaraRadera
  31. Åh vilka fina tyger, nästan exakt så som jag har beställt ;-)! Till Greengateporslinet blir det som en hand i handsken. Hoppas så att du får ditt efterlängtade hus snart så att du får använda dina trädgårdsmöbler. Kram, Anette

    SvaraRadera
  32. Underbara tyger...jag har oxå skickat efter ljuvliga tyger därifrån. GreenGate väcker verkligen habegäret..jag vill ha ALLT!!!
    Jag kommer gärna tillbaka till dig ! :)

    Ha det gott !
    Camilla

    SvaraRadera