torsdag 10 januari 2008

Mycket på gång!

Det har hänt en hel del just nu! Spännande saker som jag kommer berätta mer om längre fram! Det som ligger närmast på vår lista just nu är en badrumsrenovering! Vårt minimala badrum är verkligen i behov av renovering, det är så hemskt så jag tror inte ens att det fastnar på några förebilder! Vi får se. Det blir budget, budget. Tanken och förhoppningen är ju att vi till hösten har sålt vår lägenhet och bor i hus!

Tänk vitt, vitt & vitt så förstår ni nog vart jag är på väg! Den hemska aprikosa våtrumstapeten ska förvandlas till ljust och fräscht, nya detaljer som badrumsskåp, handdukar och toalettpappershållare. Ska bli så spännande!

Jag bjuder på en sista bild på mina vita amaryllisar. Ljuslyktan/vasen är gjord av en sillburk! Tyckte formen var så fin!

Kram M

22 kommentarer:

  1. Vad kul med mycket på G. Härliga bilder du visar som vanligt :)

    Önskar dig en toppenfin torsdag! Kram /Jes

    SvaraRadera
  2. Jag har haft samma tankar kring en barnmatsburk. Budget budget som sagt. Och det blir ju så bra ändå!

    Lycka till med badrummet!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Oh så roligt! Vi gjorde också en budgetvariant i vårt! Skall bygga ut huset inom de närmsta åren och då skall badrummet flyttas. Men man vill ju ändå ha det frächt!

    SvaraRadera
  4. Låter fint! Vårt lilla badrum är just färdig renoverat, helt i vitt och med kakel i engelsk stil. SNyggast med vitt, då kan man byta ut handdukar och annat för att förnya sig lite!

    SvaraRadera
  5. Det ska bli spännande att se badrummet.. och jag hoppas husköp blir av.
    må så gott A-c

    SvaraRadera
  6. Å vad kul! Ska verkligen bli spännande att få se hur förändringen blir :) Jag blir nyfiken på resten också ;) Ha en toppenbra helg! KRAM

    SvaraRadera
  7. Så kul med renovering:-D
    Och tack för tipset nedan!

    Susanne

    SvaraRadera
  8. Visst är det kul att få göra iordning något å göra det bättre..men just badrum är väl en av det dyraste renoveringarna..men du som bloggare kan säkert det där..så det blir nog jättebra även om du nämner orden Budget :))
    Lycka till..//katarina

    SvaraRadera
  9. Roligt att få ta tag i renoveringen av badrummet...jag är övertygad om att det kommer att bli superfint!
    Vackra amaryllisar.Jag har också sparat såna sillburkar för att kanske göra ljuslyktor av.
    Ha det!
    Kram/Gunn

    SvaraRadera
  10. Åh vad kul! Vi ska också renovera vårat badrum snart, det blir mest vitt men lite svart ;) Är fint och fräsch som det är nu också, men han som gjort det kunde visst inte så mycket (hemmaifx) så plattorna släpper fast badrummet är renoverat 2005-2006 och det ser väl lite sådär ut oom man kollar noga.. Jaja det dög, men det ska bli kul att göra lite nytt också =) Vad fina amaryllisarna var, man blir så glad av levande blommor =) Puss å kram!!

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Kan känna hur Du känner det inför badrums-renoveringen för här är det också budget-badrums-renovering på gång. Startar ev redan i morgon! Ska troligen bygga ut badrummet på sikt och då känns det bortkastat att lägga mycket pengar på golv, väggar och tak nu. Det får bli ny färg. All inredning och porslin är redan bytt men väggarna behövs åtgärdas, snarast! Jag säger bara turkos våtrumsmatta...

    Lycka till med Ert projekt!:)
    Kram från Karin.

    SvaraRadera
  12. HI hi, sillburkarna har jag med som lyktor, jätte söta ju!
    JA vi behöver åsså byta det aprikosa badrummet, men det blir när vi lånat upp lite pengar, vi ska nog kakla tror jag å flytta en vägg så det får nog bli fackmanna jobb, dels är vi så trötta på renovering å sen har jag fått för mig att det är bättre för försäkringarna om det är nån fackman som djort det.

    Nu dök den upp igen, eran vackra tpet, vad kommer den ifrån?

    SvaraRadera
  13. Skulle gärna vilja ha nytt badrum (som var större dessutom). Just nu nöjer jag mig med omtapetsering i vitt i sovrummet!

    SvaraRadera
  14. Spännande med lite kul på gång!

    Det är såå skönt att renovera och fixa till badrummet lite! Vi gjorde en liten renovering under hösten och det känns så bra! Nu är det roligt att inreda och pyssla lite även där :)
    Det ska bli spännande att få se lite bilder sen!

    Ha en fin helg!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  15. Alltid kul med något nytt, önskar lycka till med badrumsrenoveringen! :) Skulle också vilja renovera badrummet, det är så himla dåligt planerat som det är nu att vi inte får in det handfat vi skulle vilja ha utan större ingrepp.
    Ha en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  16. Så enkel, vackert och så genialiskt! Det kallar jag miljötänk det! :)
    Ny här, kom gärna och hälsa på hos mig också :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Vi har renovering i köket snart.
    Också mycket vit.

    Lycka till med badrummet.

    SvaraRadera
  18. Hei!
    Så morsomt med nye proskjekter på gang! Det er jo alltid litt godt å få frisket opp litt og forandre litt stil! Gleder meg til å se hvordan det blir seende ut!
    ønsker deg en god helg!
    klemmer fra Beth

    SvaraRadera
  19. Har tagit en liten paus ifrån badrumsrenoveringen som startade 08.00 i morse. Nu ska det bli ljust och fräscht och den turkosa färgen ett minne blott! Härligt!

    Önskar Dig en riktigt skön helg!
    Kram från Karin.

    SvaraRadera
  20. Hoppas att det går bra med er renovering. Jag vill också budgetrenovera, måla fulmönstrade våtrumtapeten vit och byta ut porslinet som är 70-talsturkost. *uäck*

    Vad ska ni måla med för färg?

    SvaraRadera
  21. Härligt när det rör på sig....
    Tack för tipset på nätbutiken...

    Ha´det så gott!
    Miamaria

    SvaraRadera